Bogalice bloggen

Alla inlägg under januari 2010

Av Elin - 31 januari 2010 21:11

...är gosungarna redan. Tänk vad tiden går.

Alla är tingade nu utom bogtiken... denna underbara lilla tjej letar fortfarande efter det perfekta hemmet. Intresserade?? hör av er.

Här kommer lite nya bilder på snyggingarna.

omärkta fröken "Tess" - kommer flytta till Lasse och Wilma i Sthlm

nacktiken "sabai" - flyttar till familjen Karlström i Sthlm

rumptiken "Doris" - stannar här hos oss

ryggtiken "kikkan" - flyttar till Anna i Sthlm

huvudtiken "Nova" - flyttar med mamma Annie hem till Kicki och John i Linköping

bogtiken - lilla trollet letar fortfarande ett kärleksfullt hem

hanen - Flyttar hem till Börge och Jennifer i Uppsala


Jag är så himla nöjd med valpköparna jag hittat hitills, alla är så engagerande och ivriga att få hem sina skruttisar och det känns så underbart.

Här kommer underbar bild på min fina tjeja Doris



Ta hand om varandra nu

  

Av Elin - 27 januari 2010 17:55

Lite nya bilder på Bogtiken och fröken rumpa alias Doris som kommer stanna här hos oss

Först bogfröken, bilden sist blev lite suddig, så här e en bättre

Min lilla fina fröken

Söt va?

Mamma jag vill inte va fotomodell längre   


Ha d gott allihopa



Av Elin - 24 januari 2010 18:23

Äntligen en uppdatering...tiden räcker inte riktigt till nu.

Valparna har börjat kräva en massa tid nu, och det är ett jäkla massa bajsplockande haha! förstår inte hur mkt bajs som kan komma ur dessa små huliganer. Dom är riktigt busiga och framåt nu och visar mer och mer personlighet.

Underbart!

Här kommer lite kort från idag...

omärkta tjejen - en riktig nallebjörn som utvecklas spikrakt uppåt, har oxå ett stort föremålsintresse

nacktiken - en riktig pigg och rivig fröken dock väldigt gosig och ska pussas jämt

rumpfröken - min lilla älskling som är miss ferdinand, har dock ett humör men är väldigt cool

ryggtiken - fortfarande fröken bulldozer, röjer med sina syskon och morrar högt å länge

huvudtjejen - ett riktigt charmtroll med en otrolig kamplust, å släpper inte för nåt i världen.

bogtiken - är som hon ser ut, en stor cool nalle...men dock rejält mkt fart i

hanen - ja vad ska man säga, kullens gullegris, pussgurka och kelgris.


Ja dom är väldigt jämna och fina hela kullen och fruktansvärt sociala.

Så här ligger en äkta rottis å sover

lilla fröken rumpa som har sån skön stil


Återkommer förhoppningsvis snart igen med fler bilder, nu när min kamera hittats igen.

Ta hand om varandra

  

Av Elin - 18 januari 2010 18:07

Ja idag blir dom 4 veckor..gud så tiden går.

Å dom är så mysiga, sociala, självständiga och oerhört gosiga. Utseendemässigt helt outstanding, är så toppennöjd. Vad tycks om dessa?

omärkt fröken - pigg och nyfiken tjej som gärna kommer fram och gosar

nacktiken - fröken filur, som är busig och pigg men med gosigt humör

rumptiken   - min favvo, är en cool och lugn fröken med stor självsäkerhet, gör som hon själv vill

ryggtiken - stora bruttan med stort matintresse, oxå en gosig dam men med mkt humör

huvudtiken - en riktigt pigg dam med mkt humör och energi, väldigt social och gosig

bogtiken - vår nallebjörn som gärna somnar i knät med oxå slåss me brorsan

hanen - kungen i gänget, han är en pigg herre som har stor nypa humör och energi


Ja, de har sån personlighet allihopa och börjar visa det mer å mer nu.

Så underbara är dom   


Ha det bra alla underbara

  

Av Elin - 15 januari 2010 10:49

... skruttungarna hit äntligen.

Efter 4 veckor hos Kicki ska dom vara sista 4 veckorna hos mig. Jag som uppfödare som måste ha hand om alla papper å pengar osv. Men det ska bli så mysigt att få hem dom nu även om jag får de värsta veckorna haha!

Nu börjar valplådan bli för trång, dom vill ut därifrån, så blir lagom att dom får komma till sin stora valphage hemma här då.

Här försöker huvudtiken och nacktiken ta sig över   

Väldigt envis liten dam, ska bara över annars vrålar hon hööögt

nacktiken hänger på syrran och vill oxå...den här fröken har kommit upp sig till min favvo nu. Minsta tjejen men ack vilken tuffing. Väldigt social och kommer alltid upp i knät   


Nej, dax att kliva upp och ge sig ut med Delta

Ha en bra dag mina vänner

  

Av Elin - 10 januari 2010 18:13

Ja imorrn fyller underbara E-kullen 3 veckor...gud va tiden går fort.

Dom är helt fantastiska dessa valpar...är så supernöjd med denna kull  

Idag fick dom prova på köttfärs och äggula för första ggr... behöver jag säga det var populärt?!

Aptiten är oerhört hög på dessa och dom går upp i vikt som björnar.

Här kommer lite fina bilder på våra 3 veckors skruttar;

omärkta tiken - har utvecklats enormt och visar sig bra

nacktiken - en pigg och glad liten fröken

rumptiken - fortfarande min favvo, relativt lugn och cool

ryggtiken - fröken bulldozer, största matvraket å gör allt för att få maten

huvudtiken - en mamma annie kopia, med en nypa humör

bogtiken - en fröken ferdinand, sover när de andra bråkar

hanen - herren med stort humör och temperament


ja, nu börjar de visa lite personlighet och humör... blir mer eftersom så får se om det jag sett nu utvecklas i samma riktning...ibland blir man ju lurad.


Ha det gott alla vänner

  


Av Elin - 9 januari 2010 11:44

på alla fronter.

Här är det fullt upp..både fysiskt och psykiskt...mkt har hänt som gjort jag inte kunnat blogga. Men det är på bättringsvägen på alla fronter, så med ett steg i taget ska nog allt bli bra till slut.


Uppdatering på valpfronten är att de är underbara. Har öppnat ögonen och även hörseln har börjat komma så nu är det full rulle i lådan.

Dom utvecklas helt underbart och ser mkt mkt lovande ut.

Här kommer lite bilder från mästerfotografen Kicki   

Matdax

de 3 största tjejerna kollar in mamma...se vilka näpna profiler de har  

fröken fläskfia, alias ryggtiken är ute på en liten promis


Idag åker jag till linköping och pussar på gullungarna.

Ha det bra alla ute i kylan...burr

  

Av Elin - 4 januari 2010 23:24

Idag blir gullungarna 2 veckor...gud så tiden går.

Här får ni se hur underbart fina de är...riktiga skönheter är dom allihopa, eller vad sägs?

omärkta tiken 1420 g

nacktiken 1120g

rumptiken 1250 g - fortfarande min lilla favvo   

ryggtiken 1430g

huvudtiken 1410g - Kickis favvo

bogtiken 1470g - denna dam har seglat upp på andra plats på favvolistan  

och så vår fina pojke på 1350g


alla mår utmärkt och har nu öppnat ögonen, även om vissa ser lite sömniga ut på korten. De har även börjar knalla omkring och utmärker sig mer å mer som olika individer nu.

Men jag e sååå himla nöjd med hur de utvecklas, fantastiska färger och riiktigt bra skallar. Ska som sagt bli så kul att se fortsättningen nu.


Ha det bra nu alla underbara

Ta hand om varandra och va rädda om varann, livet är kort - tänk på det!   

Presentation


Namn; Elin
Gör; Arbetar Arken Zoo
Intresse; Mina hundar
Bor; Nynäshamn
Civilstatus; Singel
Övrigt; Egen uppfödning på rottweiler - Bogalice kennel.

Här kommer jag blogga om allt möjligt som händer i livet, som aktiv hundägare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards