Bogalice bloggen

Alla inlägg under februari 2010

Av Elin - 25 februari 2010 13:59

Får så oerhört härliga nyheter löpande om alla valpar, att det går så bra för alla. Dock är dom ena riktiga busungar som biter i byxben och i fötter bla. Men sen är dom så härliga mentalt, så coola och lättlärda.

Tog lite fina bilder på mina underbara brudar igår, underbara eller vad?

Lite posering framför kameran och öva på stanna kvar

Såå snygg och duktig så


Sen efter bus ute blir man trött och somnar tillsammans lika sött   


Mina fina underbara brudar   

Av Elin - 21 februari 2010 00:32

Fy sjutton va vi e bra i skidor nu..vilket generationsbyte. Wow vad impad man blir, framförallt ikväll på den laginsats som gjorde att Hellner fick guld och Ohlsson brons... underbart!


Idag har jag fått en ny frissa..lovely. Tack vare underbara Moa fick jag klippa mig hos hennes kompis som är frisör som kör med frisörhemkörning haha. Tack Fanny är supernöjd. Vill ni se bild?? Här kommer det..

Nu ska håret bara färgas riktigt mörkt oxå..så blir frisyeren fulländad. Svart i håret ska jag bli, lite cleopatra!

Det här mina vänner är kärlek det, titta och njut;

Min STORA kärlek, ingen kan ta hennes plats. Min underbart fina Delta

Men lilla söta Doris kommer inte långt efter, sån härlig tuff och cool brud detta.
Med ett utseende man smälter för, eller hur?

 

Ja, hon gillar att mysa oxå... men passar även på att bitas då


Nä, nu väntar den varma sängen.
Ute stormar det och snöar...blääää

  

Av Elin - 16 februari 2010 16:23

Ja nu har de flesta E-barnen flyttat till sina nya underbara hem.

Känns jätteskönt för deras skull men samtidigt lite vemodigt... nu ska man tillbaka till verkligheten. Men som tur är ska ju underbara Doris stanna här.

Av de rapporter jag fått har det gått toppenbra för alla skruttisar i sina nya hem och de har alla övervunnit tveksamheten med att kissa ute i kylan. Det är ju inte de bästa förutsättningar för rumsrensträning, så blir några kämpiga veckor i kylan då de e sååå kallt för puppisarna ute.

Fick en underbar bild av Kicki igår med 2 generationer Bogalice tjejer...mor och dotter tillsammans... man blir rörd av denna fina bild.

Annie med sina dotter Nova som e mamma upp i dan   


Idag fyller mina älskade A-barn 4 år...tänk att det idag är 4 år sen min allra första kull såg dagens ljus. Usch va tiden går. Stort grattis till er stora skiiitungar, hoppas ni får en toppendag   


Nu ska jag förbereda inför Elsas flytt, sen är det bara Delta, Doris och jag

  

Av Elin - 13 februari 2010 15:06

Ja, Delta fullkomligt älskar den här snön..å hennes bästa kompis rottisbruden Kia är precis likadan, så ni kan ju gissa vad som görs på våra promenader. Jo busa i snön...å med alla dessa stooora snöhögar ute är lyckan total.

Lilla Torres..eller hrmm jaa han är inte så liten längre...han är oxå me å leker men han är en slug liten jäkel. För han kastar sig inte ut i snön som tjejerna utan han lurpassar på dem å biter tag i dem när de kommer tillbaka med snökockerna.

Här är ett försök med uppställning på alla 3...från vä...Kia, Torres och Delta

Delta har letat boll i snön..syns det eller? haha

Men jag e rätt snygg oxå eller hur?

Mammas dunderfina tjej <3


Idag va Doris ute på sin allra första promenad med oss i snön. Lite trix några minuter i kopplet sen inga problem. Lilla fialotta trippade med oss så fint och tyckte snön va kall men oxå väldigt roligt, framförallt god att äta.

På måndag flyttar nästan hela gänget och på tisdag är det bara Doris kvar här och då är ordningen återställd.

Det är dax för skruttungarna att komma ut i vida världen nu.


Ta hand om varandra nu

See you

  

Av Elin - 8 februari 2010 17:18

Ja herregud...vad tiden går. Idag är det enbart en vecka innan skitungarna flyttar hemifrån.

Redan 7 veckor gamla idag...känns som det var igår som Annie födde fram dem så duktig.

Själv ligger man hemma å sjuk i influensan...inte alls sån bra timing med valpar och skolan som måste skötas. Men jag är verkligen helt slut, igår hade jag närmare 40 grader och värk i hela kroppen. Idag en aning bättre i febern men värken är hemsk. Så Delta å jag har bara myst idag...underbart att fått hem mitt hjärta igen, som jag saknat henne.


Här kommer lite bildbevis på skitungarna 7 veckor gamla

omärkta tiken "tess"

nacktiken "sabai"

rumptiken "doris"

ryggtiken "kikkan"

huvudtiken "nova"

bogtiken "Elsa"

hanen


Både hanen och Elsa va såå trötta å ville inte ställa upp på fotografering inte hehe. Men visst är dom underbara mina gosungar??

Nä, dax å vila lite till.


Ta hand om varandra

  

Av Elin - 5 februari 2010 16:23

...på underverken.

Inte det lättaste att fota dem, det är verkligen full rulle nu.

Men här kommer lite kort i alla fall.

Tess sitter å ser så söt ut

Sabai är lite fotogenic eller vad tycker ni?

för att inte tala om Kikkan...underbar!

Nova har hittat bollen, nu ska den dööödas

så här trötta blir man efter en massa bus å då är mys så gosigt.


Enkel bilbur byggd till Audi A6 finns till salu, är ni intresserade så hör av er för mått å liknande.
Väldigt kraftig och säkerthetslucka finns.


Ha det gott allihopa.

  

Av Elin - 3 februari 2010 20:34

Ja känns underbart, för alla underbara krokodiler har nu hittat underbara hem.

Känns riktigt bra och det som är skönt att nästan alla hamnat i närheten av stockholm. Jag som e en liten hönsmamma tycker det känns underbart att så många kommer kunna komma på valpkurser å träff   

Här kommer en liten presentation då på alla hem


Omärkta tiken; Kommer heta Tess och kommer bo i Älvsjö med Husse Lasse och rottisen Wilma

Nacktiken; Kommer heta Sabai och bo med sin matte Ulla-Carin och husse Janne i Tyresö

Rumptiken; Kommer heta Doris och ska stanna här på kenneln med mig å Delta

Ryggtiken; Kommer heta Kikkan och ska bo på gärdet i Sthlm med matte Anna

Huvudtiken; kommer heta Nova och flyttar med mamma Annie och familjen Kicki och John hem till Linköping

Bogtiken; Inget bestämt namn än, men kommer i alla fall flytta till husse Anders och matte Karin i Täby

Hanen; Inget namn bestämt än heller, men flyttar till Uppsala och matte Börge och matte Jennifer


Ja, dessa familjer ska förvalta mina små pärlor, och det kommer bli alldeles toppeli toppen   

Tror dock jag kommer få det lite jobbigt med fröken Doris då hon är galen innan för gallret, vill ut heeela tiden haha. Kanske för att matte är där utanför, gullungen min.


Hepp, dax å ta en liten vilopaus när huliganerna sover.

I helgen kommer lite köpare å gosar med sina krokodiler.


Ha det gott allihopa

  

Presentation


Namn; Elin
Gör; Arbetar Arken Zoo
Intresse; Mina hundar
Bor; Nynäshamn
Civilstatus; Singel
Övrigt; Egen uppfödning på rottweiler - Bogalice kennel.

Här kommer jag blogga om allt möjligt som händer i livet, som aktiv hundägare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards