Bogalice bloggen

Alla inlägg under oktober 2009

Av Elin - 31 oktober 2009 22:45

Imorrn kl 11.00 är det kennelträff här hemma.

Tyvärr kan ju en del inte komma, men så blir det alltid, svår att få ihop ett datum där alla kan.

De som jag vet kommer är, Zally, Bella (C-kullen) Annie, Ella (A-kullen) och Melker (B-kullen)

Sen är det ju Delta och Torres och även Deltas fina kompis Kia med familj. Kias familj ska ju bli fodervärdar till en liten tjej efter Annie om det blir några puppisar. Så det är lika bra dom kommer in i Bogalice släktet direkt Skrattande

Återkommer med bilder imorrn.


Sov så gott

Ciao

Av Elin - 29 oktober 2009 22:29

Orkar inte skriva så mkt, är lite ur gängorna och har en hel del å tänka på, så skickar här med en bild på en utslagen hjälte.

Vem har sagt man måste sova bekvämt som liten valp? Skrattande


Ta hand om varandra

Puss & Kram


Ps. Nytt försök med kennelträff på sön.

Av Elin - 26 oktober 2009 22:13

Ja d fick dom idag mina grisungar.

Delta och Kia fick varsitt nere på fotbollsplanen. Delta är ju egentligen ingen superbra spårhund, är mkt mer för sök.

Men idag gick hon klockrent med näsan i spårkärnan hela spåret...wooow.

Kanske man kan våga sig på en spårtävling till våren me henne ändå.


Mr T han fick ett litet spår med korv i utanför huset bara, å den lille killen nosade upp det så fint, matvrak som han är så fiskade han ju upp korvbitarna som ingenting Skrattande
Jag har de bästa hundarna. Kyss


Nej, nu ska vi krypa ner i sängen snart, ska bara kika på roast lite först.

Ha d bäst mina vänner.

Av Elin - 25 oktober 2009 23:04

... e nu snart slut å den har gått väldans fort.

Tiden rullar på när man har mkt att göra...fullt upp med en liten rackare hemma.

Men han e så duktig så, sover hela natten i buren utan en enda kiss...woow min prins.

Sen e han så duktig, sitt är en baggis nu...ligg kan han nästan...sug på den ni, bara haft han 2 dagar Skrattande

Men han är en envis rackare må ni tro...Ja Lotta du visste väl inget om detta alls väl Flört men han e härlig.

Delta börjar så smått vänja sig vid honom oxå, så det går framåt allt nu.

Imorse gav han mig 7 års olycka till, genom att slå sönder en spegel...men vad gör väl det.

Kolla in godingen

   

Så jäkla go men så jäkla busig, ser ni blicken Cool


Nä, nu har vi bäddat ner oss och busen är tyst, bäst att passa på och sova då.

Natti natti


Av Elin - 24 oktober 2009 15:47

...gick helt suveränt.

Vi gick hem från mamma och plastis vid 19 tiden för att hinna hem och komma till ro innan idol. Lilla plutt va så trött när vi gått hem, att han somna ganska snabbt på golvet. Så nästan precis när idol va slut börja han vakna så släppte ut han på en kiss och även Delta då. Han e så duktig, inte en enda olycka inne hitills, fantastisk. Men sen springer jag ut me han i tid och otid oxå. Men det är det enda man kan göra med valp om man inte vill få kiss på golvet.

Sen fixade jag iordning buren och satte in honom i den och släckte lampan, den lilla underbara varelsen pep kanske nån minut men sen la han sig ner och sov enda fram till 05. Då hörde jag honom börjar spratta lite så jag sprang ut me honom och kissa honom och sen in i buren igen och somna om till 08 imorse. Vilken kille Skrattande

Han är verkligen en stört skön kille med ett oerhört stabilt temperament, så grundtrygg, Tack Lotta för den här skithögen, men jo visst har han sattyg för sig oxå. Obestämd Men det hör ju valpar till.


Nu ska vi snart bege oss ut i regnet för att äta lite mat.

På återhörande


Ciao

Av Elin - 23 oktober 2009 21:03

Ja nu har han kommit hem...lilla fina underbara Torres

Så duktig oxå, kissat och bajsat ute alla gånger...och så kopplar han av direkt och somnar platt fall på sina leksaker. Gullunge.

Delta hon har sagt ifrån några ggr så Torres e lite försiktig i närheten av hennes tuttar hahah, för där small det rejält.

Får se hur natten går nu.


När jag blir stor ska jag bli som du Delta...

Men de här benen va ju goda, jag tar det stora...jag e ju stor rottiskille.


Hörs mer imorrn

Ha d bäst


Av Elin - 21 oktober 2009 16:44

Ja idag känns magen lite bättre, tack vare piller och vila.

Måste stressa ner och bara vila nu,annars kommer det här aldrig bli bra. Men det är sjutton inte så lätt.

Men jag försöker.

Men det gör ont i magen så fort jag äter..usch usch..stackars mig.



Nu ska jag hem till plastis och äta lite pannkaka, får hoppas jag får ner lite mat.


Ha d gott mina vänner

Bye bye

Av Elin - 20 oktober 2009 22:49

Ja, fick en trevlig smärtomgång i natt igen, så imorse bestämde jag mig för att gå ner till läkaren.

Gick ner på drop-in tid och fick vänta en evighet, men till slut träffa en ung trevlig läkare, faktiskt rätt söt Skrattande

Men i vilket fall trodde han det va en kraftig magkatarr på väg mot magsår jag har fått. Jag ömmade rejält när han klämde uppe vid mellangärdet. Förmodligen kommer detta från en inre stress grundat av sjukdomen fibromyalgi jag fått. Att ständigt ha smärta och inte veta varken ut eller in ger en inre stress som orsakar ett magsår.

Eller så hänger smärtan ihop med colon irritable som i sin tur hänger ihop med fibron. Ja suck, nu har jag fått ytterligare piller att testa i 14 dagar för att se om d går över, om inte får vi ta ställning då vad göra.


nä,nu blir det piller och hoppa i sängen

sov gott mina vänner

natti natti


Ps. På lördag kommer min fina kille

   

Presentation


Namn; Elin
Gör; Arbetar Arken Zoo
Intresse; Mina hundar
Bor; Nynäshamn
Civilstatus; Singel
Övrigt; Egen uppfödning på rottweiler - Bogalice kennel.

Här kommer jag blogga om allt möjligt som händer i livet, som aktiv hundägare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards