Bogalice bloggen

Alla inlägg under mars 2010

Av Elin - 30 mars 2010 16:48

Ja, min tokfia ylar så fort jag gör det...sååå charmigt.

här kommer ett smakprov    

Ps. jag bjuder på mitt egna fina yl   


Av Elin - 29 mars 2010 15:50

Ja herregud va den rusar iväg, snart påsk.

Jag glömmer ju helt bort bloggen, är så mkt annat som händer.

Fullt upp med hundarna och pluggande.


Har haft en hel del att göra, varit nere i småland igen för att hämta hem Wilda som nu känner sig mer å mer hemma i flocken. Doris och Wilda är precis lika tuffa och jävliga i temperamentet så de är ett jäkla liv på dem emellanåt, men de kommer ha riktigt roligt sen längre fram, är ju bara 1 månad mellan dem.


Vi sitter och letar nytt boende oxå... hade ett hus på gång att få hyra, men med lite eftertänksamhet kommer vi nog backa där. Kommer bli för dyrt och finns risk för en massa onödigt strul.

Så vi letar vidare efter både boende och lokal till företaget.


Nu till påskhelgen blir det lilla stockholm på Älvsjö mässan, Lill Torpan eller stor torpan Torres ska ställas för första gången, spännande!


Nä nu ska jag vila lite, min rygg e heeeelt förstörd, korsryggen känns som den ska gå av.

Ta hand om varandra

  

Halvsystrarna Wilda och Doris på vägen hem från Småland

Av Elin - 14 mars 2010 21:04

Ja, helgen har varit fullspäckad...kan sammanfatta den, 100 mil i bil, pussat valpar, torkat spyor i bilen, garvat så jag fått ont i magen. Ja låter rätt fullspäckad va   

Ja, vi åkte till ljungby i småland under lördagen för Moa och Viktor skulle kolla valp, alla 3 hundar hann me konsten att spy innan Linköping. I Linköping stannade vi för att mysa me Nova och Annie, och underbara Kicki och John bjöd oss på kaffe och frukost... tusen tack kära vänner! Doris och Nova röjde som sjutton och visade upp samma humör, bra drag i brudarna.

Fina syskonen Doris och Nova


Sen begav vi oss resterande mil ner mot småländska skogarna. Väl framme fick vi oss många skratt och många minnen att ta me hem hahah! Valpjakten blev lyckad och en liten fröken som nu efter många om och men ska heta Wilda kommer flytta upp till Nynäshamn om en vecka.

Wilda



Idag har solen varit underbar mot oss så vi tog en härlig promis ute på isen och Doris och Delta njöt av vårvädret.

Här nedan kommer lite bilder från helgen.


Så här avslappnad är man om man heter Doris och åker bil låååångt

Å så här söt är man om man heter Doris och blir fotad av mästarfotografen Kicki

Ute på isen och Doris i full attack mot Delta

Visst är mina brudar fina?!   


Hoppas ni haft en lika bra helg som jag.

Ta hand om varandra

  

Av Elin - 11 mars 2010 23:13

Ja gud va tiden rinner iväg och dagarna går med både tråkiga och roliga saker.

Först och främst får vi med sorg i hjärtat berätta att Deltas allra bästa vän Kia har vandrat över regnbågens bro. Alldeles alldeles för tidigt, enbart 18 månader gammal somnade hon in.

Kia hade haft problem med kroppen och precis fått konstaterat astros och skador i ländryggen, men så i tisdags utan direkt anledning flög hon på Delta och det blev bråk. Å som ni förstår när 2 rottisar ryker ihop blir det blodvitor.

Men det värsta var att detta visade att Kia inte mådde bra. Hon blev sen sämre och sämre och i tisdags va hon så dålig att hon bara låg under bordet och kunde inte gå. Då beslutades att åka in me henne till vetten för att låta henne slippa lida, väl inne hos vetten somnade Kia in självmant utan själva sovsprutan. Lilla skruttan va så dålig och förmodligen hade hon fått en kraftig hjärnblödning som slog ut hela henne   

Stackars Kias fina ägare Moa och Viktor som fick gå igenom detta... tur att dom nu har Torres.

Denna trio hade alltid så kul ihop.. nu är trion splittrad till en duo. Fast Kia har det bra nu utan smärtor och besvär.


På lördag åker vi ner till småland då Moa och Viktor ska kika på en ny tikvalp..släkt med Doris faktiskt så ska bli spännande.


Ha det så bra mina vänner och ta vara på den tid ni har med era underbara hundar. Tiden e alldeles för kort.

  

Av Elin - 5 mars 2010 11:25

no see...

Ja herregud, va länge sen de va sen jag blogga nu.

Har mkt i görningen nu som tar en massa tid.

Nytt boende och egen rörelse är på intågande och under tiden ska jag hinna göra en intensiv hundinstruktörs utbildning. Ja självklart handlar allt detta om hundar som är mitt livs dröm så det känns underbart kul.

Så hoppas allt snart  går i lås så vi kan sätta igång så fort som.

Vi kommer rocka fett haha!


Här kommer en bild på min underbara lilla Doris   


Ha en bra dag mina vänner

  

Presentation


Namn; Elin
Gör; Arbetar Arken Zoo
Intresse; Mina hundar
Bor; Nynäshamn
Civilstatus; Singel
Övrigt; Egen uppfödning på rottweiler - Bogalice kennel.

Här kommer jag blogga om allt möjligt som händer i livet, som aktiv hundägare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards