Bogalice bloggen

Alla inlägg under juni 2010

Av Elin - 20 juni 2010 22:57

Är nu över och det är med glädje som jag ser tillbaka på den.

På lördagen var det valparnas tur och enbart Doris som ställdes, Nova skulle oxå ha varit där men blev hindrad av en skada.

Doris representerade dock kenneln på ett föredömligt sätt och blev till slut 5:e bästa tikvalp med lovande i omdöme.

Doris med sin fina rosett efter att ha blivit 5:e bästa tikvalp


Idag söndag var de vuxna tjejernas tur, Annie och Delta gick båda i en stor öppenklass på 38 tikar.
Både Annie och Delta fick kanonfin kritik med betyget SG (Sehr Gut), vilket jag är sååå oerhört nöjd med.
Domaren var i dag lite mer förtjust i mindre tikar, så därför blev det inte högsta placering för tjejerna.

Annie gjorde även exteriören för korning och kan därmed titulera sig KORAD... underbart! Vilken pärla hon är Annie.


Så allt som allt är jag megaöjd med helgens resultat.
Å som alltid kan man räkna med underbara fodervärds familjen Kicki å John, tack för att ni finns och förvaltar min pärla Annie på allra bästa sätt   är er evigt tacksam.


Även stort tack till mina kära pappor som ställer upp som alltid... love you!


Här kommer lite bilder från helgen: (foto: Kicki B)

Min fina Delta

å minst lika fina Annie

Annies dotter Nova

å dotter Doris... min fina pärla

världens finaste små tjejer   Nova och Doris


Hoppas ni alla haft en lika underbar helg som vi har haft

  

Presentation


Namn; Elin
Gör; Arbetar Arken Zoo
Intresse; Mina hundar
Bor; Nynäshamn
Civilstatus; Singel
Övrigt; Egen uppfödning på rottweiler - Bogalice kennel.

Här kommer jag blogga om allt möjligt som händer i livet, som aktiv hundägare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards