Bogalice bloggen

Alla inlägg under september 2009

Av Elin - 30 september 2009 20:26

Har ju glömt skriva att det nu har gått 15 år sen Estonia sjönk, eller ja den 28:e september va det 15 år sen.

Kommer aldrig glömma den dagen, allt små detaljer sitter inpräntade i huvudet.

Det var nämligen då min älskade underbara morbror försvann ner i vattnet för att inte komma upp igen.


Han finns föralltid i våra minnen och är alltid enormt älskad!

MISS YOU K!

KyssKyss

Where are you???

Av Elin - 30 september 2009 20:09

Nu ligger jag i soffan och kikar Idol! Min favvo Erik ska sjunga...tror faktiskt den killen kan sopa hem hela skiten om han sköter sina kort rätt. Vilken röst ur den lilla killen alltså...rysningar!


Jag har värk i kroppen nu och är trött i huvudet, så bli inget långt inlägg.

Varit i Hässelby hela dan och pluggat med grupparbete. Gick bra, nästan helt klara...lite finslip kvar bara.


Imorrn blir det skola hela dan, seminarium först å sen luncha me min underbara babe Anna...sen föreläsning, få se om jag skolkar på den Cool


Nä, nu idol, hörs sen


Pöss

Av Elin - 29 september 2009 21:55

Visst är det tråkigt när den här dagen i månaden kommer och man måste sätta sig ner framför datorn för att bli fattig igen. I några dagar får man känna sig rik, men sen lika fort försvinner pengarna.

Jaja, man får längta till den dagen man börjar jobba heltid och kanske kan tjäna sig en bra hacka pengar, fast då har man ju studieskulder och betala...suck vilket ekorrhjul det är som går runt runt runt.

Tänk om man kunde vinna en massa pengar...gud va underbart det vore.



Idag har jag fått lite gjort på hemexaminationen, men det går trögt fram. Imorrn blir det grupparbete med gruppexamination. Är en fasans mycke nu.


Nä, nu ska jag pussa på skruttungen en stund innan det blir sängdax, uppgång tidigt imorrn.

så god natt mina vänner Cool


Natti natti



Av Elin - 28 september 2009 23:22

Ja, idag har dagen varit fullspäckad...åkte först till morfars lägenhet och fixa me en massa papper och boka av tider hit och dit. Sen över och hälsa på lilla gubben på sjuhuset. Han såg dock över förväntan mkt pigg ut, och han trodde han skulle få komma hem idag, men se det fick han inte. Såklart! Har man fått en hjärtinfarkt får man faktiskt ta och vila några dar på sjukhuset.


Sen åkte vi hem och fixa god mat, blev risotto med svamp och egna chiliköttfärs biffar...blev supergott.

Sen blev det idol...underbart nu när det blivit livesändningar, tycker Jon e superbra och även Eddie.

Ska bli spännande och följa alla.


Men nu ligger jag i sängen efter att ha myst en stund me underbar Danny plutten, han e så go, somnade på min axel och hade sitt underbart lena huvud mot min kind...LOVE!


Men nu ska Delta och jag säga natti natti

Imorrn blir det en massa tentaplugg.


Ciao alla ni där ute


Av Elin - 27 september 2009 21:40

Nu sitter jag i soffan i min lilla lya och kopplar av efter dagen.

Hann med träning på fm, Delta gick sådär. Hon e väldigt döv just nu och beter sig lite som ett trotsigt syskon som fått ett lillasyskon. Men hon gick faktiskt klockrent i bitarbetet, blev väldigt förvånad.

Men mina armar gjorde ont ont ont.


Sen hem till mamma och fick reda på att morfar ligger på sjukhus med en hjärtinfarkt. Rynkar på näsan

Så imorrn blir det att åka dit och hälsa på och hem till honom och fixa lite saker, mamma och jag åker dit vid 12-tiden imorrn.


Nu ska jag varva ner och kika på nya avsnitt på greys anatomy....yeaaah, wonderful! Skrattande


Sov gott mina vänner.

Natti natti

Av Elin - 27 september 2009 10:22

Jag har sovit som en stock, tror faktiskt dessa tabletter börjar hjälpa nu under natten.

Hör att min lilla extrafamilj där uppe e vakna så ska ta å gå upp och joina dem.


Ser ut att va underbart väder ute oxå, så blir nog en härlig promenad och träningsrunda sen, får nog med mig Moa och Kia oxå.


Jag tror jag har glömt presentera mitt nya jag...

Så vad tycks?


Ha en underbar dag mina vänner

Adios

Av Elin - 26 september 2009 23:05

God natt, nu sk vi sova efter att ha fått igång internet här...tjoohoo!

Det va nog Dannys förtjänst för han låg i min famn när det börja funka, sen somna han till min förskräckliga sångröst Skrattande va lika bra å somna tänkte han, så man slipper höra... Cool


Hörs imorrn mina vänner

Natti natti


 

Av Elin - 26 september 2009 15:23

Är precis hemkommen från en heldag på Nynäs Bk och utställning. Jag ställde inte själv men våra vänner Moa med snygga Kia ställde. Det va Moa och Kias första utställning så Moa va supernervös, men det gick ju kannon.

1 kv 2 kk....Kalasbra för första gången! Hurra för er brudar, ni va kanoners! Skrattande


Min kära vän Lotta kom dit oxå, va roligt och få snacka en massa skit och mysa me hennes underbara lilla fralla Hilda. Hon är bara en kalaspingla, kunde ätit upp henne, så söt e hon hihi!

Kan inte påstå jag såg en massa snygga rottisar idag, men däremot såg jag den värsta jag sett... ska inte nämna hunden med namn, men tiken är drygt ett år gammal och så fet att hon knappt kan gå och buken hänger fan i backen. Sorgligt att behöva se sånt, sen tillråga på det så är tanfärgerna gräsliga, stora och gula. UUÄÄÄKKK!

Skäääääms på er ägare!


Nu ligger min vackra hund här hemma och äter på ett stort fint tuggben jag köpte till henne. Alltid när jag varit på utställning så fascineras jag av hur underbart vacker Delta är, hon är ren perfektion! SkrattandeKyss

Å det säger jag inte bara för att hon e min...hon e verkligen en skönhet!



Igår blev det inget bloggande för internet i huset funkade inte, får hoppas det gör d ikväll.

Men ha nu en fortsatt underbar dag mina vänner och njut av härligt höstväder.


Adios

Presentation


Namn; Elin
Gör; Arbetar Arken Zoo
Intresse; Mina hundar
Bor; Nynäshamn
Civilstatus; Singel
Övrigt; Egen uppfödning på rottweiler - Bogalice kennel.

Här kommer jag blogga om allt möjligt som händer i livet, som aktiv hundägare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards