Bogalice bloggen

Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Sommaren..

Av Elin - 6 juli 2010 17:26

... är här.

Underbart... men det är verkligen jättevarmt. Hundarna lider oerhört, så blir korta små rundor. Men det blir bada för dem, både Doris och Delta älskar vattnet, ja Delta hon simmar för fulla muggar men Doris hon går i halvvägs så långt hon bottnar och passar på att Delta ska komma in med bollen. Liiite fegis e hon, men hon har simmat några gånger men har ingen direkt teknik så det blir mkt plaskande.

Jag badade faktiskt med dem förra veckan och det var riktigt skönt. Vi har en underbar liten vik som vi badar i, underbart härligt att bada i havet.

 


På torsdag åker vi upp till norr... närmare bestämt till Skellefteå å hälsar på plastbrorsan med familj. Har hyrt en stuga lite utanför, ska bli mysigt så... får akta sig för myggen bara.


Hoppas ni alla har en underbar sommar.

Ta hand om varandra å va rädda om hundarna i värmen.


Kraam

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 1 mars 2013 16:36

Inga valpar planeras! Vi kommer inte att ha mer rottweilerkullar utan satsar om på en ny ras. Vi är väldigt stolta och glada över de fantastiska kullar vi haft och kommer givetvis att finnas där för alla våra valpköpare. Men nu blir det en ny ras...

Av Elin - 13 november 2011 13:01


Här va det evigheter sen jag bloggade... har inte haft varken tid eller intresse tyvärr. Men nu är det dax för en uppryckning. Mycket har hänt sen sist :) Får sammanfatta det fort... jobbar sen snart ett år tillbaka på Arken Zoo i Infra city, en ...

Av Elin - 14 augusti 2010 17:20

... eller vänta nu, är den här igen. Vilken värme det är nu...känns som högsommar igen, jag som trodde hösten var på väg för några dagar sen. Men missförstå mig inte, detta är underbart. Snart snart blir det semester för mig, har jobbat som en to...

Av Elin - 24 juli 2010 15:34


Älskade fina lilla Tilda finns inte mer ibland oss. Hon har nu vandrat över regnbågens bro för att njuta av ett liv utan smärta och problem. Lilla pluttan blev bara drygt 5 månader...VARFÖR?? skulle just denna lilla tjej behöva avsluta s...

Av Elin - 20 juni 2010 22:57

Är nu över och det är med glädje som jag ser tillbaka på den. På lördagen var det valparnas tur och enbart Doris som ställdes, Nova skulle oxå ha varit där men blev hindrad av en skada. Doris representerade dock kenneln på ett föredömligt sätt oc...

Presentation


Namn; Elin
Gör; Arbetar Arken Zoo
Intresse; Mina hundar
Bor; Nynäshamn
Civilstatus; Singel
Övrigt; Egen uppfödning på rottweiler - Bogalice kennel.

Här kommer jag blogga om allt möjligt som händer i livet, som aktiv hundägare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards