Bogalice bloggen

Alla inlägg under december 2009

Av Elin - 31 december 2009 12:18

Ville bara kika in här och önska er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Hoppas 2010 ska bidra med mycket lycka och glädje och framgång i tävlingsringen.


Ta hand om varandra och speciellt hundarna nu när det smäller ute.

Igår fick vi en riktigt fyrverkie rätt ovanför huvudet när vi va ute och gick...jäkla snorungar och slappa föräldrar som låter sina ungar skjuta av skiten.

Torres blev skiträdd och har varit orolig ute enda sen dess...får verkligen hoppas det går över å att snorungarna håller sig inne idag.


Nåväl

GOTT NYTT ÅR på er alla   

Av Elin - 28 december 2009 20:56

Bilder på våra älskade små trollungar som nu är 1 vecka. Tiden bara rinner iväg och trollungarna bli bara mer och mer underbara för var dag som går...eller vad säger ni?

omärkt tik

Nacktik

Rumptiken...min favvo   

Ryggtiken


Huvudtiken

Bogtiken

Vår fina pojke


Ja, dessa valpar är helt outstanding i sina färger och i skallarna. Väl markerade stop och väldigt bra nospartier. Ska bli så oerhört spännande att få följa dessa godingar. Mina älsklingar   


Ta hand om varandra nu och tänk på hundarna när det smäller på nyår.

Gott slut och gott nytt!

Av Elin - 27 december 2009 22:48

Valparna växer och gror som sjutton...stora fläskfia som är nya namnet på ryggtiken väger över 900g å enbart 6 dagar gammal! Hahah vad ska det bli av den damen tro?!   

Annie mår oxå så bra och tycker det mer och mer börjar bli tråkigt att ligga i lådan, för valparna börjar ju bli mer självständiga nu och behöver inte ligga bredvid henne hela tiden. Men hon är en toppenmamma   

Här ligger nästan alla på rad vid matdax


Hoppas helgerna varit lugna och sköna för er alla och att nya året ska bidra till mkt gott.

Ta hand om varandra

Kramis   

Av Elin - 25 december 2009 20:01

Här kommer lite nya bildbevis på våra små skruttungar som nu hunnit blivit 4 dagar   

Omärkta tiken


Nacktiken

Rumptiken

Stora fläskfia; ryggtiken

Huvudtiken

  

Bogtiken

  

Så våran fina kille   


favoriten än så länge är rumptiken..hon har en jäkla skalle och ett roligt humör, men även våran fina pojke är ju så grann   


Av Elin - 23 december 2009 11:22

Förstfödde omärkta tiken

Nacktiken

Rumptiken

Ryggtiken

Huvudtiken

Bogtiken

Till sist men inte minst...hanen

Av Elin - 23 december 2009 06:31

Jaaaa, döm av vår förvåning när det kl.15.00 igår eftermiddag, ca 9 timmar efter att sista tiken är född, ploppar ut en liten liten pojke. Hade mina misstankar om att nåt var kvar i Annies mage då det inte kändes helt mjuk. Trodde dock det var nån moderkaksrest eller så. Så när hon började krysta igen så hjälpte jag henne på traven för det som var där inne behövde ju ut. Så när hon fick en stor kraftig krystvärk gjorde jag mig beredd att hand om moderkakan, när jag sträcker ut handen för att ta den så skulle ni sett mitt ansikte    det var ju ingen slemmig geleklump utan en livs levande valp som spratta i min hand. Jag vände på den och såg att det var en lite pojke   

Jag höll på att tappa hakan..hur är detta möjligt?! Men han var dock väldigt väldigt liten och mager. Bara skinn och ben och totalt uttorkad. Trodde inte kan skulle klara sig, men han var pigg och kastade sig på tuttarna. Han vägde bara 140g!!!

Men 4 timmar senare hade han äit upp sig och fyllt upp sin mage och kropp och vägde då 400g!!! Hahaha det är helt sjukt detta. Han är så stor och stark och fin nu, kalla om kämpe!   

Jag är stum och imponerad av denna fantastiska tik Annie...vilket hästjobb hon gjort och vilken helt fantastisk mamma hon är. Jag vet att mamma Kita var med i detta ögonblick och vakade över dem alla   


Första natten har gått bra, dock lite sömn men så är det ju i början...en massa vakande över puppisarna.

Så nu ska jag ta och vila lite här.


God jul på er alla   


Av Elin - 22 december 2009 08:20

Äntligen...efter mkt väntande och väntande så satte Annie igång igår eftermiddag. Klockan 18.10 såg första tjejen dagens ljus. Sen följde några timmar med intensiva krystvärkar och flera tjejer kom till världen. Efter att 5 tikar kommit tog Annie en väldigt lång paus och var väldigt trött. Men helt klar var hon inte...hon hade krystvärkar med jämna mellanrum men det tog bra lång tid innan sista tjejen kom fram. 06.00 imorse kom då sista tjejen ut efter ett hästjobb från duktiga mamma Annie. Så nu är det 6 härliga tjejer som ligger nöjda och belåtna vid mamma Annies tuttar. Annie har varit så fantastiskt duktig att man blir rörd. Jag tror mormor Kita hade ett vakande öga över sina barnbarn där uppe bland molnen.  

Nu ska vi bara njuta av dessa underbara underverk och ta igen lite sömn, för inte har det blivit mkt av den varan sista dagarna.

Underbara Annie med sina underbart fina tjejer   


Återkommer med mer bilder och info när vi sovit lite

Ta hand om varandra nu

Av Elin - 20 december 2009 10:40

..har nu äntligen gått ner till 36.8 Så inom en snar framtid borde vår efterlängtade E-kull se dagens ljus.

Spännande ska det bli att få se dessa små varelser.

Hoppas nu allt går bra och att det snart kommer igång...för nu har vi väntat nog länge.

Återkommer med mer uppdateringar när det närmar sig mer.

Ta hand om varandra så länge och Glad 4:e advent.   

 

Presentation


Namn; Elin
Gör; Arbetar Arken Zoo
Intresse; Mina hundar
Bor; Nynäshamn
Civilstatus; Singel
Övrigt; Egen uppfödning på rottweiler - Bogalice kennel.

Här kommer jag blogga om allt möjligt som händer i livet, som aktiv hundägare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards